پروژه رویت؛ بهترین نرم افزار مدلسازی ساختمانی

پروژه PDMS؛ بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی
پروژه PDMS؛ بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی
شهریور ۴, ۱۳۹۹
زبان برنامه نویسی فرترن
پروژه فرترن؛ بهترین زبان برنامه نویسی
شهریور ۴, ۱۳۹۹
پروژه PDMS؛ بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی
پروژه PDMS؛ بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی
شهریور ۴, ۱۳۹۹
زبان برنامه نویسی فرترن
پروژه فرترن؛ بهترین زبان برنامه نویسی
شهریور ۴, ۱۳۹۹

پروژه رویت؛ بهترین نرم افزار مدلسازی ساختمانی

نرم افزار رویت: مهندسان معماری برای طراحی و مدل سازی از نرم افزارهای متعددی استفاده می کنند. اما یکی از بهترین نرم افزارهایی که برای مدلسازی اطلاعات ساختمان استفاده می شود، نرم افزار رویت است. پروژه رویت توسط مهندسان فنی، ساختمانی، پیمانکاران، طراحان، مهندسان برق کاری و لوله کشی انجام می شود.

زمانی که نمونه پروژه رویت را مشاهده نمایید، به خوبی تمام قسمت های مختلف یک ساختمان را به شکل سه بعدی خواهید دید. طراحی با این نرم افزار به شدت جذاب و لذت بخش است. از این رو بیشتر مهندسان معماری از این نرم افزار برای طراحی مدلسازی های ساختمانی استفاده می کنند.

اگر بگوییم در میان تمام نرم افزارهای طراحی سه بعدی، نرم افزار رویت محبوب ترین است، اغراق نکرده ایم. زیرا این نرم افزار در اولین سالهای ورود به بازار موفق شد بالاترین سهم بازار را ازآن خود کند. این نرم افزار از همان ابتدا به منظور تهیه انواع پروژه رویت، و برای کمک به معماران و مهندسان ساختمانی طراحی شد.

مهندسان می توانند به راحتی پروژه آماده رویت رایگان را تهیه نموده و نحوه طراحی با این نرم افزار را مشاهده کنند. با ساخت تنها یک مدل سه بعدی پارامتری، که تمام اطلاعات ساخت و ساز، طراحی هندسی و غیر هندسی در آن وجود داشته باشد، می توان یک ساختمان را در پروژه رویت طراحی کرد و نقشه های آن را ساخت.

نرم افزار رویت

 تاریخچه طراحی و تولید نرم افزار رویت 

این نرم افزار که در اصل از نرم افزارهای تولید شده در کمپانی Autodesk به شمار می رود، در نمونه اولیه خود به منظور ایجاد مدل سازی اطلاعات ساختمانی طراحی و وارد بازار گردید. نرم افزاری که تنها برای مهندسین معماری، و افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت داشتند مناسب بود.

تا با استفاده از آن اقدام به مدل سازی پروژه رویت نموده و طرح های خاص با جزئیات زیاد از ساختمان ها، توسط این نرم افزار طراحی کنند. این نرم افزار موفق شد در سال 2010 به عنوان یک نوآوری بزرگ در سطح جهان شناخته شود.

بیشتر دانشجویان و مهندسانی که در صنعت معماری مشغول به تحصیل و فعالیت بودند، ورود نرم افزار رویت به این صنعت را همچون اکسیژنی برای زندگی می شناسند. دلایل مختلفی وجود دارد که منجر شده است استفاده از این نرم افزار برای انجام پروژه رویت به محبوبیت دست یابد. که می توانیم به برخی از آنها در این مطلب اشاره کنیم.

البته افرادی که اقدام به دانلود پروژه رویت می نمایند، می توانند به راحتی مزایای کار با این نرم افزار را در یک نمونه پروژه رویت آماده مشاهده کنند. اما باز هم برای این که اطلاعت بیشتری از این نرم افزار به دست آوریم، بهتر است با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از نرم افزار رویت برای طراحی و مدل سازی پروژه رویت

هر نرم افزاری بدون شک دارای مزایای خاص زیادی می باشد. مخصوصا زمانی که یک نرم افزار در دنیا به محبوبیت بالایی رسیده است، بدون شک ویژگیهای خاصی در آن وجود دارد. از جمله مهمترین مزایای استفاده از نرم افزار رویت، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تغییرات بدون تکرار و سریع در طراحی

مهندسان معماری که در زمینه طراحی پروژه رویت استراکچر و پروژه رویت مسکونی فعالیت دارند، می دانند که به طور مرتب لازم است در مراحل طراحی پلان طبقات و ساختار ساختمان را اصلاح کنند. این نرم افزار به دلیل داشتن ویژگی های خاص، در سریع ترین زمان و با دقت بالا طراحی معماری و بازبینی آن را انجام میدهد.

بخش های مختلف ساختمان همچون نماها، پلان ها، دید ها، برش ها و … در نرم افزار رویت به شکل هوشمندانه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته و به هم مرتبط هستند. اگر در طی انجام پروژه revit تغییری در مدل ایجاد کنید، این تغییر به صورت خودکار در مدل اعمال می شود و تاثیری بر روی کل مدل ساختمان خواهد گذاشت.

پروژه رویت

  • پیش نمایش خانه اینده به صورت سه بعدی 

یکی دیگر از ویژگی های خاص نرم افزار رویت، قابلیت طراحی مفهومی آن است. مهندسان معمار زمانی که اقدام به طراحی پروژه رویت می نمایند، می توانند به سرعت طرح کلی طبقات را انجام داده و بر روی آن تغییرات استاندارد را اعمال کنند.

این عمل سرعت آنها را افزایش داده و باعث می شود طرح ساختمان اولیه را بلافاصله در اختیار مشتری خود قرار دهند. در اصل این طرح سه بعدی نوعی پیش نمایش از خانه آینده آنها خواهد بود. در صورتی مشتری ایده ای در ذهن داشته باشد، می تواند پس از دیدن این طرح اولیه پروژه رویت آن را به مهندس بیان کند.

با دانلود پروژه revit می توانید با نمونه کارهای این نرم افزار بیشتر آشنا شده، و برخی مزایا و ویژگی های آن را به خوبی شاهد باشید. این که یک طرح اولیه سه بعدی در این نرم افزار به چه صورت است؟ یا این که دیدن آن چه جذابیتی می تواند برای مشتری داشته باشد.

  • مجموعه ای از کامپوننت های پارامتر ساختمان

با دانلود رایگان پروژه revit می توانید شاهد مجموعه ای از کامپوننت های پارامتر ساختمانی در این نرم افزار شوید. نرم افزاری قدرتمند که که به ما اجازه می دهد تا در کامپوننت های موجود بر روی سیستم تغییرات سریع و آسانی را اعمال کنیم.

از سوی دیگر می توانید این پارامترهای جدید را بر روی نرم افزار ذخیره نموده و بر روی دیگر پروژه های revit از آنها استفاده نمایید. زمانی که یک طراح معمار اقدام به آغاز یک پروژه رویت جدید می نماید، می تواند از آبجکت های پارامتریک، که پیش از این خود بر روی نرم افزار ذخیره نموده است، به عنوان رفرنس برای مشتری استفاده کند.

طراحی معماری پروژه رویت

  • هماهنگی بهبود یافته نرم افزار

برخی از افراد در حین انجام پروژه revit با مشکلات زیادی مواجه می شوند. زیرا آموزش های استفاده از این نرم افزار را فرا نگرفته و از ویژگی های آنها مطلع نیستند. در حالی که این نرم افزار قادر است طراحی، سازه، مدلسازی و حتی مدیریت تسهیلات را در یک محیط اما به صورت مجزا در اختیار معمار قرار دهد.

این ویژگی عالی پروژه رویت برای به ذینفعان اجازه می دهد تا از مسئولیت های خود آگاه شده و همیشه به روز باشند. از سوی دیگر میان بخش های مختلف هماهنگی به وجود آورند. با مشاهده نمونه پروژه revit متوجه این هماهنگی بهبود یافته میان بخش های مختلف پروژه خواهید شد. با درک بهتر این ویژگی های نرم افزار مهندس خطرات طراحی و مناقشه را از پروژه های خود حذف خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button