پروژه فلوئنت؛ بهترین برنامه نمایش جریان های سیال

زبان برنامه نویسی فرترن
پروژه فرترن؛ بهترین زبان برنامه نویسی
آذر ۷, ۱۳۹۹
پروژه کامسول؛ بهترین نرم افزار آنالیز عددی
پروژه کامسول؛ بهترین نرم افزار آنالیز عددی
آذر ۷, ۱۳۹۹
زبان برنامه نویسی فرترن
پروژه فرترن؛ بهترین زبان برنامه نویسی
آذر ۷, ۱۳۹۹
پروژه کامسول؛ بهترین نرم افزار آنالیز عددی
پروژه کامسول؛ بهترین نرم افزار آنالیز عددی
آذر ۷, ۱۳۹۹

پروژه فلوئنت؛ بهترین برنامه نمایش جریان های سیال

نرم افزار فلوئنت: آیا تاکنون نامی از برنامه فلوئنت شنیده اید؟ بدون شک این کلمه برای تمام مهندسانی که در رشته های مختلف تحصیل می کنند آشناست زیرا از این نرم افزار برای انجام پروژه فلوئنت خود بهره مند شده اند. اما اجازه دهید در این مطلب ما به توضیح این برنامه و کاربرد های آن بپردازیم تا افرادی که نسبت به آن آشنایی ندارند، اطلاعات به دست آورند.

یادگیری هر نوع نرم افزار برای مهندسین لازم و ضروری است. اما برای انجام پروژه fluent لازم است ابتدا کاربرد این نرم افزار را بدانیم، تا بتوانیم اقدام به کسب آموزشهای لازم جهت استفاده از آن نماییم. زیرا این نرم افزار فوق العاده، می تواند برای مهندسانی که در زمینه طراحی پروژه فعالیت می کنند، کمک شایانی کند.

پروژه fluent چیست و علت محبوبیت این برنامه چه می باشد؟

این نرم افزار مهندسی که لازم است بر روی سیستم رایانه تمام مهندسان نصب باشد، در اصل برای نمایش داده جریان های سیال، انتقال حرارت در هندسه های پیچیده و همچنین مدل سازی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزایای استفاده از این نرم افزار برای انجام پروژه فلوئنت داشتن قابلیت های گسترده آن می باشد.

می توانید برای انجام پروژه فلوئنت در تهران به صورت مجازی شبکه را تغییر داده و داده های موجود در شبکه را به طور کلی مورد تحلیل قرار دهید. هر پروژه مهندسی بدون شک دارای حساسیت های بالایی است. پس زمانی که قصد انجام پروژه دارید، لازم است حتما در مورد نرم افزار مربوطه اطلاعات لازم و کافی به دست آورید.

اگر دوره های آموزش استفاده از نرم افزار فلوئنت را سپری کنید، مسلما قادر خواهید بود از مزایای بیشتر این نرم افزار بهره مند شوید. انجام پروژه فلوئنت توسط دانشجویان رشته مهندسی بسیار انجام می شود. این نرم افزار بی نظیر ابتدا توسط تیم FLUENT inc استارت زده شد و پس از آن در سال 2006 تولید آن آغاز گردید.

پس از آن تغییر نام داده و به نسخه 12 ارتقا پیدا کرد. امروزه بیشتر مهندسان نرم افزار فلوئنت را با نام ANSYS FLUENT می شناسند.

پروژه انسیس فلوئنت چه مواردی را تحت پوشش خود قرار داده است؟

مسلما هر نرم افزار پرکاربرد برخی موارد خاص را تحت پوشش خود قرار می دهد. یعنی می توان با استفاده از این نرم افزار اقدام به طراحی و مدل سازی نمونه های خاصی را انجام دهید. نرم افزار فلوئنت نیز از جمله این دسته از نرم افزار ها به شمار می رود.

از جمله مواردی که تحت پوشش این نرم افزار هستند می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • استفاده از GAMBIT به عنوان تولید هندسی شبکه و شبیه ساز در پروژه فلوئنت
  • نرم افزار فلوئنت به عنوان نوعی حلگر
  • استفاده از TGrid برای تولید پیش پردازنده های کمکی مش های حجمی
  • استفاده از prePDF که به عنوان مدل کننده احتراق در پروژه فلوئنت عمل می کند
  • استفاده از فیلتر ها به عنوان ورودی و خروجی فایل ها

ویژگی های نرم افزار فلوئنت برای انجام پروژه فلوئنت

بسیاری از دانشجویان برای این که دسترسی آسان به پروژه های مختلف داشته باشند، به سراغ خرید یا تهیه پروژه آماده فلوئنت می روند. اما پیش از این که اقدام به خرید این پروژه ها نمایید، بهتر است بدانید آموزش و یادگیری نرم افزار فلوئنت چه ویژگی ها و مزایایی را می تواند برای شما به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین ویژگیهای نرم افزار باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. شبیه سازی مدل های تراکم ناپذیر و تراکم پذیر
  2. شبیه سازی سیال های غیر نیوتنی و نیوتنی
  3. شبیه سازی جریان های مختلف در هندسه های پیچیده پروژه فلوئنت
  4. شبیه سازی تحلیل کامل جریان گذرا یا پایا
  5. شبیه سازی مدل کردن جریان های متلاطم، ارام و لزج در پروژه های فلوئنت
  6. شبیه سازی مدل انتقال حرارت تشعشعی
  7. شبیه سازی ترکیب انتقال حرارت به صورت هدایتی/ جابجایی در پروژه فلوئنت
  8. شبیه سازی انتقال حرارت جابجایی به دو صورت اجباری و آزاد
  9. شبیه سازی مدل فریم های ساکن یا چرخان در پروژه های انسیس فلوئنت
  10. شبیه سازی مش های متحرک و مش های لغزان
  11. شبیه سازی جریان در محیط های متخلخل انجام پروژه فلوئنت
  12. شبیه سازی جریان های چند فازی و دو فازی
  13. شبیه سازی واکنش ها و ترکیب های شیمیایی که شامل مدل های واکنشی و احتراق هستند
  14. شبیه سازی مبدل های فن ها، رادیاتورها، و تمام مبدل های حرارتی با انجام پروژه فلوئنت و بازده آنها
  15. شبیه سازی جریان های سطح آزاد با شکل های پیچیده
  16. شبیه سازی محاسبات لاگرانژی برای تغییر فاز قطرات کوچک، حباب ها، ذرات و …
  17. و نمونه های دیگر

تمام این ویژگی ها از جمله مهمترین دستاوردهای یادگیری و استفاده از نرم افزار فلوئنت به شمار می روند. می توانید در پروژه فلوئنت هر یک از این شبیه سازی ها را انجام دهید.

کاربرد های استفاده از نرم افزار فلوئنت در صنایع مختلف

استفاده از این نرم افزار در صنایع مختلف کاربرد دارد. از این رو بیشتر مهندسان رشته های مختلف، نیاز به کسب اموزش استفاده از این نرم افزار دارند. البته برخی از آنها برای یادگیری مراحل استفاده از این نرم افزار، اقدام به دانلود پروژه فلوئنت یا خرید پروژه فلوئنت می نمایند.

که این دو عمل نیز می تواند مشکل آنها را در زمینه طراحی و شبیه سازی با نرم افزار فلوئنت برطرف نماید. حال بهتر است به صنایعی بپردازیم که از این نرم افزار در آنها استفاده می شود. مهمترین صنایع کاربردی عبرتند از» هوا فضا، نفت و گاز، تجهیزات و بخش های مختلف صنایع پتروشیمی، بخش تولید توان و انرژی، توربو و بخش سرعتی ماشین ها.

علاوه بر آن افرادی که در زمینه مبدل های حرارتی، بخش های مواد و فرایند، صنایع خودرو سازی و عوامل وابسته آن، محیط های اص که مربوط به وضع آب و هوا هستند، تهویه مطبوع و چگالش و … فعالیت می کنند، نیز نیاز به انجام شبیه سازی پروژه فلوئنت خواهند داشت.

پس اموزش و نحوه استفاده از این نرم افزار می تواند در هر زمینه ای به مهندسان کمک کند. تا با استفاده از آن اقدام به شبیه سازی پروژه های خاص نموده و مدلسازی مناسبی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button