پروژه فلوئنت؛ بهترین برنامه نمایش جریان های سیال
پروژه فلوئنت؛ بهترین برنامه نمایش جریان های سیال
آذر ۷, ۱۳۹۹
مزایای کسب آموزش Aspen Hysys چیست؟
آموزش Aspen Hysys
آذر ۷, ۱۳۹۹
پروژه فلوئنت؛ بهترین برنامه نمایش جریان های سیال
پروژه فلوئنت؛ بهترین برنامه نمایش جریان های سیال
آذر ۷, ۱۳۹۹
مزایای کسب آموزش Aspen Hysys چیست؟
آموزش Aspen Hysys
آذر ۷, ۱۳۹۹

پروژه کامسول؛ بهترین نرم افزار آنالیز عددی

کامسول: دانشجویان دکترا اصولا برای این که بتوانند پروژه های تحقیقاتی خود را بهتر و دقیق تر انجام دهند، نیاز به نرم افزارهای حرفه ای تری خواهند داشت. یکی از بهترین نرم افزارهایی که می توان برای تهیه پروژه کامسول از ان استفاده کرد، نرم افزار عالی و ساده کامسول است.

این نرم افزار از جمله بهترین نرم افزارهای همه کاره است که هر مهندسی برای انجام پروژه های تحقیقاتی خود به آن نیاز خواهد داشت. با استفاده از نرم افزار انجام پروژه کامسول می توان به راحتی روشهای مختلف را برای حل آنالیز عددی پیشرفته استفاده کرده و پس از آن اقدام به شبیه سازی و مدلسازی مسائل فیزیک نمود.

یکی از مهمترین مزایایی که باید در استفاده از نرم افزار کامسول به ان اشاره نماییم، تحلیل پدیده های جفت شده به هم و چند فیزیک با استفاده از بیش از 30 ماژول موجود در این نرم افزار است. این ماژول های موجود در نرم افزار کار مهندسان را برای طراحی و شبیه سازی آسان می کند.

اگر در مورد نحوه کار با این نرم افزار جهت انجام پروژه کامسول آشنا نیستید، می توانید از پروژه آماده کامسول بهره مند شوید. با بررسی این پروژه های کامسول آماده هر اطلاعاتی که بخواهید در مورد این نرم افزار بدست خواهید آورد. پس دیگر سختی کار با این نرم افزار شما را درگیر مشکلی نخواهد کرد.

سفارش پروژه کامسول برای تهیه پروژه های مهندسی آنالیز عددی

مهندسان مکانیک، شیمی، الکترونیک و جریان سیال همیشه به دنبال طراحی و شبیه سازی پروژه های خود با استفاده از ابزارها و رابط های اختصاصی هستند. از این رو با نرم افزارهای بسیاری آشنا شده و هر یک از آنها را در پروژه های خود مورد استفاده قرار می دهند.

اما برخی نمونه های نرم افزارهای شبیه سازی، دارای مراحل پیچیده ای بوده و از این رو دانشجویان قادر به انجام کار با آنها نیستند. به همین دلیل راه ساده ای را برای تهیه پروژه کامسول در نظر می گیرند. آن هم سفارش پروژه به افرادی که تجربه بیشتری در برنامه نویسی و شبیه سازی مدل ها با این نرم افزار دارند.

برخی دیگر که خود علاقه مند به استفاده و یادگیری این نرم افزارها هستند، نمونه پروژه کامسول را از سایت های معتبر خریداری یا دانلود می کنند. پس از آن به بررسی و یادگیری این نرم افزار می نمایند. می توانید با استفاده از این نرم افزار به صورت همزمان تمامی طراحی های قطعات الکترونیکی، انجام روش های محاسباتی، و طراحی های دو بعدی و سه بعدی را انجام دهید.

زیرا برای شبیه سازی به انجام هر یک از این روش ها نیاز خواهید داشت. سایت های معتبری هستند که اقدام به انجام پروژه دانشجویی کامسول می نمایند. می توانید با مراجعه به آنها بدون نیاز به آموزش، پروژه مربوطه خود را تهیه کنید.

مراحل مختلف محیط کامسول و استفاده از این نرم افزار

هر نرم افزار شبیه سازی دارای مراحل مختلفی می باشد. محیط کامسول نیز همچون دیگر محیط های نرم افزاری، از سه مرحله مهم پیش پردازش، پردازش و پس پردازش تشکیل شده است. با دانلود پروژه کامسول می توانید به راحتی هر سه مرحله این نرم افزار را مشاهده کنید.

این نرم افزار ویژگی های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از ویژگی های آن برقراری ارتباط همزمان با سایز نرم افزارها می باشد. که این ویژگی باعث می شود در طراحی و شبیه سازی سهولت بیشتری را احساس کنید. نرم افزارهایی همچون متلب، اتوکد، رویت، اکسل، اینونتور و … همگی قابلیت برقراری ارتباط با کامسول را دارند.

اگر در زمان نصب نرم افزار کامسول برای انجام پروژه کامسول، یکی از نرم افزارهای بیان شده بر روی سیستم شما نصب باشد، پلاگین های این نرم افزار به صورت خودکار بر روی دیگر نرم افزارها نیز بارگذاری خواهد شد. اگر در این مرحله با مشکلی مواجه شدید، کافیست از مشاوره پروژه کامسول کسب اطلاع نمایید.

محیط کاری یکپارچه ای که نرم افزار کامسول دارد، انجام شبیه سازی را آسان نموده است. از سوی دیگر می توان ماژول های دیگری را به این نرم افزار بیفزایید، که در طراحی و مدل سازی به شما کمک بیشتری نمایند. پروژه ی کامسول روند کاری سخت و دشواری ندارد. از این رو بسیار در میان مهندسان طراح محبوب است.

روند مدل سازی پروژه با استفاده از نرم افزار کامسول

اگر قصد ندارید اقدام به گذراندن دوره های آموزشی استفاده از نرم افزار کامسول نمایید، می توانید انجام دادن پروژه کامسول را به افراد متخصص بسپارید. از آنجایی که مراحل بسیار زیادی برای کار با نرم افزار کامسول باید طی شود، مسلما این مسئله در هزینه و قیمت انجام پروژه کامسول تاثیر گذار خواهد بود.

اجازه دهید با برخی از مهمترین مراحل کار با این نرم افزار اشنا شویم. با کسب اطلاعات می توانید از روند انجام پروژه comsol اطلاع کسب کنید. تا پس از دریافت پروژه کامسول خودتان برای بررسی آن، مرحله به مرحله پیش روید. اولین مرحله، ایجاد مدل اولیه است.

با ورود به صفحه نخست نرم افزار، ابتدا باید مدل خام انتخاب کنید تا در مرحله بعدی قادر باشید به نوع حل و فیزیک های مختلف دسترسی داشته باشید. البته برخی در این مرحله اقدام به انتخاب فیزیک های مورد نظرشان می کنند. که این روش نیز می تواند برای شبیه سازی مناسب باشد.

در مرحله بعد نوع هندسه انتخاب شده و اقدام به ایجاد آن نمود. این که قصد دارید شبیه سازی شما دو بعدی باشد، سه بعدی باشد، یا … . انجام پروژه comsol  کار دشواری نیست. اما از آنجایی که دارای مراحل گوناگون است، برای افراد مبتدی کمی دشوار به نظر می رسد.

در مرحله سوم پروژه کامسول باید اقدام به تعریف ماده نمایید. برخی از فیزیک های خاص نیاز به تعریف مواد مورد استفاده دارند. برای این که بهتر بتوانید شبیه سازی انجام دهید، حتما باید برای هر یک از نواحی هندسه تعریف خاصی از مواد ارائه نمایید.

مرحله چهارم مربوط به افزودن فیزیک و شرایطی اولیه و مرزی می باشد. در این مرحله با انتخاب فیزیک مورد نظر در نرم افزار، می توانید معادلات را برای مدل سازی در نظر بگیرید. در نرم افزار کامسول قادر هستید از یک یا چند فیزیک برای پروژه کامسول استفاده کنید.

مرحله پنجم مش زنی یا مش بندی شبیه سازی است. این روش در نرم افزار کامسول نسبت به دیگر نمونه ها از سادگی بیشتری برخوردار است. در انتها نیز لازم است اقدام به انجام محاسبات و حل معادلات پروژه نرم افزار comsol نمایید. که از پرکاربرد ترین محاسبات، می توان به حالت پایا و وابسته به زمان اشاره کرد.

لیست دوره ها و قیمت آن ها

آموزش مجازی دوره های تخصصی مهندسی شیمی

خرید محصولات آموزشی بالا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button