شبیه سازی اسپن هایسیس واحد تاپینگ پالایشگاه خانگیران (Topping Plant) با داده های صنعتی پالایشگاه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹
طراحی و شبیه سازی واحد جداسازی دی کلرو دی متیل سیلان
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹
طراحی و شبیه سازی واحد جداسازی دی کلرو دی متیل سیلان
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹
شبیه سازی اسپن هایسیس واحد تاپینگ پالایشگاه خانگیران (Topping Plant) با داده های صنعتی پالایشگاه
فروردین ۲۲, ۱۳۹۹
نمایش همه

طرح توجیهی واحد متانول (پروژه طرح و اقتصاد)

    توضیحات

    متانول مایعی بدون رنگ، قابل حل در آب و دارای بوی ملایم الکل است. از سال 1800 میلادی تا کنون، این محصول بالادستی به صورت گسترده برای تولید مواد شیمیایی صنعتی همانند فرمالدهید، استیک اسید، دی متیل تترافتالات، متیل متاکریلات و بسیاری دیگر از ترکیبات شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته است. تقریبا 60% مصرف این ماده در حوزه تولید مواد شیمیایی و 40% باقی مانده برای سوخت استفاده می شود. این ماده در حوزه سوخت کاربردهای متفاوتی دارد. اختلاط مستقیم با بنزین، ماده اولیه برای سنتز متیل ترت –بوتیل اتر (به بنزین اضافه می شود)، ماده اولیه برای سنتز دی متیل اتر (به LPG اضافه می شود) و همچنین سنتز بنزین از متانول (MTG) از جمله کاربردهای این محصول پیتروشیمی در حوزه سوخت هستند.

    روش تولید متانول

    برای تولید این ماده راه های متفاوتی وجود دارد اما همه آنها تقریبا به دو واکنش زیر ختم می شوند:

    CO + 2 H2 → CH3OH

    CO2 + 3 H2 → CH3OH + H2O

    خوراک اولیه که در تمام واحدهای تولید این ماده مورد استفاده قرار می گیرد گاز سنتز است، گاز سنتز حاوی کربن مونو اکسید (CO)، کربن دی اکسید (CO2) و هیدروژن (H2) است. گاز سنتز از روش ها و منابع مختلفی همچون گاز طبیعی، ذغال سنگ، بیومس و غیره می توان بدست آورد. امروزه به دلیل ارزان و در دسترس بودن عموما از گاز طبیعی برای تولید گاز سنتز و به دنبال آن از این ماده استفاده می شود اما استفاده از ذغال سنگ نیز روز به روز در حال افزایش است.

    متانول یکی از سه محصول بسیار مهم صنایع شیمیایی در دنیا بوده و مواد بسیاری از آن مشتق می شوند. با توجه به کمبود قابل پیش بینی منابع انرژی در آینده، مصرف مستقیم متانول به عنوان سوخت پاک و یا در تولید هیدروژن مصرفی پیل های سوختی، بسیار مورد توجه است.

    واحد تولید متانول

    کاربرد های اصلی متانول

     متانول به عنوان یکی از محصولات استراتژیک در تولید بسیاری از محصولات نهایی مانند حلال‌ها ، رنگ‌ها ، پلاستیک‌ها و ضدیخ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنوع مشتقات متانول و استفاده آن در صنایع مختلف، این محصول را به عنوان یک کالای استراتژیک مطرح ساخته است. از این روی نوسان قیمت آن بر بسیاری از صنایع تولیدی اثر می گذارد.

    قسمت اعظم متانول تولیدی در جهان صرف تولید فرمالدئیدها و اسید استیک و MTBE می‌شود. استیک اسید (اتانوئیک اسید، CH3COOH، C2H4O2): یا جوهر سرکه تاریخچه بسیار قدیمی دارد. بشر از گذشته های بسیار دور به طرق غیرسنتزی و عمدتا به روش تخمیر و تقطیر به این ماده دسترسی داشته است. از آن در تولید مواد غذایی، دارویی و صنایعی مانند چرم سازی و تهیه رنگ ها و غیره از آن استفاده می کرده است.

    طرح توجیهی واحد متانول (پروژه طرح و اقتصاد)

    این پروژه ابتدا توسط نرم افزار هایسیس و اسپن پلاس شبیه سازی  انجام شده و سپس آنالیزی اقتصادی ارایه داده شده. داده های یکی از شبیه سازی هایسیس یا اسپن پلاس به انتخاب شما به همراه متن پروژه طرح و اقتصاد (طرح توجیهی) برای شما ارسال خواهد شد. هزینه یکی از شبیه سازی ها با داده های صنعتی مذکور و متن طرح توجیهی 350هزار تومان می باشد.

    طرح توجیهی واحد متانول اسپن هایسیس


    خرید این پروژه به قیمت: 350هزار تومان

    Call Now Button