کلاس اسپن هایسیس
اسفند ۲۱, ۱۳۹۸
کلاس اسپن پلاس
اسفند ۲۱, ۱۳۹۸
کلاس اسپن هایسیس
اسفند ۲۱, ۱۳۹۸
کلاس اسپن پلاس
اسفند ۲۱, ۱۳۹۸

کلاس اسپن هایسیس دینامیک

نرم افزار اسپن هایسیس (Aspen Hysys)

نرم‌ افزار هایسیس از نرم افزارهای قدرتمند مهندسی شیمی به شمار می رود.در این نوشته به معرفی نرم افزار اسپن هایسیس و کاربردهای آن می‌پردازیم.این نرم افزار ساخت شرکت نرم‌ افزاری مشهور AspenTech می باشد که در زمینه شبیه سازی فرآیندهای پالایشگاهی، پتروشیمی، الکترولیتی و مواد جامد بسیار قدرتمند و دقیق می باشد. دقت بالای نرم افزار و قدرتمندی آن که ناشی از بسته های خواص مربوط به مواد مختلف می باشد، سبب شده است تا این نرم افزار مدل‌های بسیار واقعی را ارائه دهد. 

Hysys محاسبات طولانی و پیچیده مهندسی را در کمترین زمان و توسط دقیق ترین روش ها محاسبه نموده و در اختیار کاربر قرار می دهد.در ایران شرکت هایی که در زمینه صنایع نفت، گاز، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها فعالیت دارند، بیشترین استفاده را از این نرم افزار دارند. به کمک نرم افزار هایسیس علاوه بر شبیه‌سازی واحدهای شیمیایی، می توان هریک از تجهیزات فرآیندها را نیز به صورت جداگانه شبیه سازی و بررسی نمود.

چرا دینامیک؟

اغتشاشات محیط و خوراک ، رسوب گرفتگی مبدل های حرارتی و کاهش فعالیت کاتالیست ها و.. دائما شرایط پایدار فرآیندها و نهایتا کیفیت محصولات را در واحد های شیمیایی تحت تاثیر قرار می دهند. در این شرایط سیستم های کنترلی واحد عمل کرده و با تغییر سایر پارامترهای عملیاتی ، تاثیر تغییر متغییرهای فرآیندی و در نتیجه نوسانات کیفیت محصول را کاهش می دهند.
برای مطالعه و پیش بینی اثر تغییر پارامترهای فرایندی در زمان های مختلف و عملکرد کنترلها باید شبیه سازی دینامیکی واحد را انجام داد و روش کنترل واحد در شرایط بهینه را آموخت به این منظور می توان از نرم افزار های مختلفی مانند aspen hysys dynamic  ، aspen dynamic وغیره استفاده نمود.به طور کلی برخی از کاربرد های شبیه سازی دینامیکی را می توان به صورت زیر بیان نمود:

  • تجزیه و تحلیل عملکرد کنترلها در کنترل واحد
  • تعریف سناریو های مختلف کنترلی در انتخاب کنترلر و ساختار  کنترلی مناسب برای کنترل فرایند
  • تنظیم کنترلها (TUNING) براساس پاسخ سیستم به شرایط و اغتشاشات مختلف
  • مطالعه وضعیت دستگاه های عملیاتی در شرایط  SHUT DOWN ،START UP
  • تعیین شرایط عملیاتی بهینه و ایمن برای تولید محصول با کیفیت قابل قبول

با توجه به عدم امکان انجام مطالعات مذکور در واحد واقعی بر روی دستگاه های عملیاتی واحد به لحاظ کاهش عمر مفید دستگاه ها ، تغییر کیفیت محصول ، ایمنی و .. این مطالعات باید با استفاده از نرم افزار های شبیه ساز انجام گردد.به همین منظور اداره کل اموزش و تجهیز منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اقدام به تهیه مجموعه ای از نرم افزار های آموزشی شبیه سازی فرایند ها نموده است که نرم افزار حاضر جهت آموزش شبیه سازی دینامیک تجهیزات با استفاده از نرم افزار  HYSYS DYNAMIC تهیه گردیده است.
پیش نیاز آموختن شبیه سازی دینامیک ، فراگیری شبیه سازی استاتیک می باشد که نرم افزار آموزشی آن نیز تهیه و ارائه شده است. ذکر این نکته ضروری است که تفاوت هایی در مفاهیم و روش شبیه سازی های مذکور وجود دارد به شرح انها می پردازیم تا کاربر با اگاهی از این تفاوت ها به شبیه سازی دینامیک عمیق تر نگریسته و آن را بهتر بیاموزد. در بین مهندسان شیمی از اصطلاح اسپن هایسیس پیشرفته برای اسپن هایسیس دینامیک استفاده می شود.

 

لیست دوره ها و قیمت آن ها 

 

برای خرید محصولات بالا از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

خرید محصولات آموزشی بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button