توضیحات
جـذب بـا تغییـرات متنـاوب دمـا یـا TSA از متداولتریـن روشهــای جداســازی جــذب ســطحی میباشــد. جــذب سـطحی فرآینـدی گرمـازا اسـت و بنابرایـن بـا افزایـش دمـا میـزان جـذب کاهـش مییابـد. در روش TSA دمـا در مرحلــه جــذب پاییــن آورده شــده و در مرحلــه دفع بـا عبـور بخشـی افزایـش مییابـد. مرحلـه احیـاء معمـوال از جریـان محصـول گازی کـه قابلیـت پاکسـازی بسـتر را دارد و یـا جریانـی از یـک گاز دیگـر کـه مقـدار جـذب آن در بســتر ناچیــز اســت، انجــام میشــود. جریــان احیـاء قبـل از ورود بـه داخـل بسـتر، پیشگـرم شـده و ســپس وارد بســتر میشــود. معمــوال بــا انجــام عملیــات احیــاء در دمــای بــاال، بســتر بــه خوبــی پاکســازی شــده و میتوانــد آمــاده ورود بــه ســیکل بعــد باشــد.
در این پروژه شبیه سازی فرآیند جداسازی هیدروژن بر پایه جذب سطحی به روش تناوب فشار- دما (PTSA) با استفاده از نرم افزار اسپن پلاس انجام گردید.
این پروژه دارای آموزش کامل شبیه سازی واحد TSA در نرم افزار ADSIM اسپن پلاس به صورت تصویری است.