شبیه سازی کامسول جریان آرام حول یک استوانه
فروردین ۱۰, ۱۳۹۹
شبیه سازی رهایش دارو در بافت عصبی (Drug Release) در کامسول
فروردین ۱۰, ۱۳۹۹
شبیه سازی رهایش دارو در بافت عصبی (Drug Release) در کامسول
فروردین ۱۰, ۱۳۹۹
شبیه سازی کامسول جریان آرام حول یک استوانه
فروردین ۱۰, ۱۳۹۹
نمایش همه

شبیه سازی کامسول برج جذب کربن دی اکسید

    توضیحات

    حذف عاملهای اسیدی از قبیل کربن دی اکسید در مخلوطی از گازها بهویژه در گاز طبیعی بهدلیل ایجاد خوردگی یا یخزدگی در شبکه انتقال یا تجهیزات فرایندی، بسیار حائز اهمیت است. جذب در فاز مایع متداولترین روش تجاری شیرینسازی گاز در پالایشگاهها و فرایندهای شیرینسازی گاز ب هویژه برای جذب گاز کربن دی اکسید است. کمترین هزینه های عملیاتی و فرایندی را به همراه دارد. فرایندهای جذب در مایع به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم میشوند.

    در روش جذب فیزیکی ناخالصیهای جریان گاز از طریق ایجاد نیروهای بین مولکولی در فاز مایع حل میشوند. اما در فرایند جذب شیمیایی در فاز مایع به طور عمومی از محلولهای آلکانول آمین به عنوان جاذب استفاده میشود. این مواد به دلیل ارزان بودن و نیز خاصیت واکنش جذب در صنعت شیرین سازی گاز به طور گستردهای مورد استفاده قرار گرفته اند. محلولهای آمین مورد استفاده در صنعت به عنوان جاذب، مونو 4 و3 ،متیل دی اتیل آمین ،تری اتیل آمین، دی اتیل آمین و اتیل آمین  هستند که اکثر پژوهش های انجام و شده نیز با استفاده از این آمین ها یا مخلوطی از آنها می باشد.

    شبیه سازی برج جذب کربن دی اکسید

    امروزه به دلیل استفاده روز افزون از سوخت های فسیلی و همچنین انجام فرایندهای مختلف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نشر گاز دی اکسید کربن به یکی از معضلات محیط زیستی تبدیل شده است. با توجه به اهمیت موضوع، در این پروژه به شبیه سازی فرایند جذب دی اکسید کربن به کمک نرم افزار کامسول  پرداخته شده است.

    روند جذب در زمان های مختلف درون برج جذب به صورت دینامیک در فیلم زیر نمایش داده شده است. جهت دانلود کلیک کنید.

     

      Concentration Movie

     


    خرید این پروژه به قیمت: 320 هزار تومان

    Call Now Button