پروژه CFD یا دینامیک سیالات محاسباتی
پروژه CFD یا دینامیک سیالات محاسباتی
شهریور ۴, ۱۳۹۹
پروژه رویت؛ بهترین نرم افزار مدلسازی ساختمانی
پروژه رویت؛ بهترین نرم افزار مدلسازی ساختمانی
شهریور ۴, ۱۳۹۹
پروژه CFD یا دینامیک سیالات محاسباتی
پروژه CFD یا دینامیک سیالات محاسباتی
شهریور ۴, ۱۳۹۹
پروژه رویت؛ بهترین نرم افزار مدلسازی ساختمانی
پروژه رویت؛ بهترین نرم افزار مدلسازی ساختمانی
شهریور ۴, ۱۳۹۹

پروژه PDMS؛ بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی

پروژه PDMS : یکی از بهترین و پرکاربردترین نرم افزار های مدلسازی به صورت سه بعدی، نرم افزار PDMS می باشد. مهندسانی که در رشته های پتروشیمی، نفت و گاز مشغول به تحصیل هستند، برای ارائه پروژه PDMS لازم است حتما آموزش استفاده از این نرم افزار را بدانند.

با گذراندن دوره های آموزشی این نرم افزار، تمام مهندسان قادر خواهند بود به راحتی اقدام به طراحی و مدل سازی سه بعدی پروژه های خود نمایند. این نرم افزار قابلیت مدل سازی، مدیریت سیستم و طراحی را به صورت همزمان در خود جای داده است. که هر کدام از این قابلیت ها برای انجام پروژه PDMS لازم و ضروری می باشند.

برخی از دانشجویان مهندسی پتروشیمی برای این که نحوه کار با این نرم افزار را بیاموزند، اقدام به دانلود پروژه PDMS می نمایند. تا با بررسی این پروژه های آماده، بدانند باید از کدام یک از قابلیت های آن استفاده کنند. نرم افزار های مختلف زیادی برای طراحی مدل سازی به صورت سه بعدی وجود دارد.

اما هیچ کدام از آنها به اندازه نرم افزار PDMS دارای کارآمدی بالایی نیستند. به همین دلیل اگر در زمینه انجام پروژه های سه بعدی فعالیت می کنید، حتما از این نرم افزار جهت طراحی پروژه PDMS استفاده نمایید.

پروژه PDMS؛ بهترین نرم افزار مدل سازی سه بعدی

علت محبوبیت انجام پروژه PDMS توسط مهندسین 

از میان نمونه های مختلف نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی، قدرتمند ترین و انعطاف پذیرترین نرم افزار، PDMS می باشد. به صراحت می توانیم بیان کنیم که این نرم افزار در دنیا مورد توجه طراحان بسیار زیادی است. یکی از دلایل محبوبیت این نرم افزار، داشتن بانک اطلاعاتی قوی است.

اگر نمونه پروژه PDMS را بررسی کنید، متوجه میشوید که دیگر در حین انجام پروژه ها به هیچ عنوان نیازی نیست نگران از بین رفتن اطلاعات خود باشید. زیرا بانک اطلاعاتی قوی این نرم افزار منجر شده است تا شما هر نوع طراحی که بخواهید انجام دهید و اطلاعات آن بر روی سیستم ذخیره شود.

همین ویژگی عالی نرم افزار PDMS باعث شده است تا آن را از دیگر نرم افزارهای طراحی سه بعدی متمایز کنیم. البته این نرم افزار دارای ویژگی های بسیار زیادی دیگری نیز می باشد. مثلا خروجی ها و ورودی های نرم افزار، به دیگر نرم افزارهای مهندسی به راحتی همخوانی دارد.

که این ویژگی نرم افزار برای انجام پروژه PDMS نیز خود به عنوان یک نقطه مثبت برای مهندسان طراح به شمار می رود. مثلا زمانی که از طریق این نرم افزار اقدام به طراحی مدلی می نمایید، می توانید مدل خود را با Visual basic برنامه نویسی کنید. یا این که مدل خود را با Microstation همخوانی نمایید.

از سوی دیگر می توانید پس از انجام پروژه PDMS با فرمت های رایج همچون XF, PLT و DWG خروجی مدل طراحی شده را دریافت کنید. که تمام این فرمت ها قابلیت اجرا شدن بر روی نرم افزار اتوکد را نیز دارا هستند.

علاوه بر این ویژگی ها شما قادر هستید پس از طراحی مدل سازی خود، گزارش هایی را که نیاز دارید را با فرمت های WORD و EXCEL خروجی بگیرید. تمام این ویژگی ها باعث افزایش محبوبیت استفاده از این نرم افزار گردیده است.

طراحی تجهیزات با نرم افزار PDMS

مهمترین ماژول ها و بخش های نرم افزار PDMS

تمام پروژه های PDMS از بخش ها و ماژول های مختلفی برخوردار هستند. که این بخش ها کاربردهای گوناگونی برای تهیه پروژه PDMS دارند. به چند مورد از مهمترین بخش های این نرم افزار اشاره خواهیم کرد. شناخت این بخش های نرم افزار می توان در حین انجام پروژه برای مهندسان بسیار کاربردی باشد.

  • ADMIN: این بخش همانطور که از نام آن مشخص است، در انجام پروژه PDMS به عنوان مدیریت کل سیستم نرم افزار شناخته می شود. در این بخش می توانید به تعریف پروژه، تعریف تمام کاربران، ایجاد بانک های اطلاعاتی، اختصاص پسورد برای تمام کاربران، مشاهده فعالیت کاربران، ایجاد تیم های کاری، ایجاد محدودیت های کاری برای کاربران و … بپردازید.
  • ماژول DESIGN: یکی از مهمترین بخش های نرم افزار مدل سازی، بخش ماژول است که در آن به مدل سازی واحد پرداخته می شود. در زمان انجام پروژه PDMS در بخش ماژول، یک واحد فرایندی متشکل از واحد های سیویل، برق، مکانیکال، ابزار دقیق و …. پیش روی طراح قرارداد. می توانید از هر کدام از این واحد ها برای طراحی و مدل سازی سه بعدی استفاده نمایید. در بخش ماژول DESIGN واحد های مختلف و مجزایی وجود دارد. که هر کدام در حین مدلسازی پروژه PDMS کاربرد های متفاوتی خواهند داشت. این بخش ها عبارتند از: Pipework، Equipment، Hvac، Structure و … .
  • SPOOLER: این بخش را می توانید از بخش Shop نرم افزار خریداری کنید. در اصل به منظور تقسیم بندی خطوط ایزومتریک مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد فراوانی هم دارد.
  • PARAGON & SPECON: افرادی که در حین انجام پروژه PDMS خود نیاز به کاتالوگ نویسی دارند، می توانند از این بخش نرم افزار استفاده نمایند. کاربرد این بخش تعریف مدرک PMS برای کاتالوگ هایی همچون Structure & Instrument و  همچنین بخش piping می باشد.
  • ISODRAFT: از دیگر بخش های مهم نرم افزار PDMS، بخشی است که می توان آن را از نرم افزار خروجی ایزومتریک برای پروژه PDMS گرفت. این نقشه ها برای سیستم های مختلفی همچون Piping به کار می روند. تا مشخصاتی را در اختیار طراح قرار دهند. از جمله مشخصاتی همچون مسیر حرکت لوله، جانمایی تجهیزات و اتصالات و طول لوله ها در مدل سازی.

مدل سازی سه بعدی

  • DRAFT: اگر بخواهید در پروژه PDMS نقشه های سه بعدی و دو بعدی طراحی کنید، از سوی دیگر اگر بخواهید موقعیت لوله ها، تجهیزات، المان ها و ابزار آلات را در مدل سازی نشان دهید، تنها کافیست از این بخش نرم افزار PDMS استفاده کنید. تمام این نقشه ها در فرمت های مختلفی تهیه می شوند، که بر روی نرم افزار اتوکد نیز کارایی دارند.

نسخه های متنوع نرم افزار PDMS

با دانلود نمونه پروژه PDMS شما دیگر نیازی به گذراندن دوره های آموزش کار با نرم افزار نخواهید داشت. اما بهتر است یکی از نسخه های این نرم افزار را بر روی سیستم خود نصب نموده و در زمان های خاص از آنها برای مدل سازی استفاده کنید. نسخه های موجود از این نرم افزار تنوع زیادی دارد. از جمله نسخه های 11.2، 11.3، 11.5، 11.6 و در انتها نسخه آخر 12 ام.

لیست دوره ها و قیمت آن ها 

آموزش مجازی دوره های تخصصی مهندسی شیمی

برای خرید محصولات بالا از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

خرید محصولات آموزشی بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button