طراحی مبدل حرارتی ریبویلر برج خلاء
آذر ۴, ۱۴۰۰
طراحی مبدل حرارتی پوسته لوله Aspen EDR
آذر ۴, ۱۴۰۰
طراحی مبدل حرارتی پوسته لوله Aspen EDR
آذر ۴, ۱۴۰۰
طراحی مبدل حرارتی ریبویلر برج خلاء
آذر ۴, ۱۴۰۰
نمایش همه

طراحی مبدل حرارتی کندانسور برج خلاء Aspen EDR

    توضیحات

    طراحی مبدل حرارتی کندانسور: برج خلاء:مبدل حرارتی  (heat exchanger)  تجهیزی است که برای انتقال حرارت بهینه از یک محیط به محیط دیگر به کار می‌رود. مبدل‌های حرارتی حرارت را بین دو یا چند جریان سیال که درون دستگاه جریان دارند منتقل می‌کنند.
    مبدل‌ حرارتی در صنایع زیادی همانند فرآیند، نیروگاه، تهویه مطبوع، تبرید، برودت، بازیافت حرارت و صنایع ساخت و تولید دارند. در صنایع نیروگاهی انواع زیادی از بویلرهای فسیلی، بخار‌سازهای هسته‌ای، کندانسورهای بخاری، ری‌ژنراتورها و برج‌های خنک کن به کار می‌روند. در صنایع فرآیندی، مبدل‌های جریان دو فاز برای تبخیر، تقطیر، انجماد کریستال و به عنوان بسترهای سیال‌سان (fluidized beds)‌با واکنش‌های کاتالیستی به کار می‌روند. سیستم‌های تهویه مطبوع و تبرید نیاز به کندانسور و اواپراتور دارند.

    در این پروژه کندانسور برج تقطیر خلا از نوع X-Shell طراحی می شود. سیستم طراحی نرم افزاری ما برای استانداری TEMA این مبدل طراحی دقیقی از این هندسه داراست. هندسه نهایی و استاندارد TEMA برای این مبدل را به صورت AXL در نظر می گیریم. شکل زیر شماتیک این کندانسور را نشان می دهد.

    طراحی مبدل حرارتی کندانسور برج خلاء

    طراحی مبدل حرارتی کندانسور برج خلاء

    در این پروژه مبدل حرارتی مربوط به کندانسور برج تقطیر خلا در نرم افزار Aspen EDR طراحی شده است. کندانسور از نوع افقی با کانال های قابل حذف جهت شستشو و احیا مبدل انتخاب شده و نوع پوسته از نوع Cross Flow انتخاب شده تا به هندسه مورد انتخاب ما نزدیک شود. شکل زیر بخشی از طراحی مبدل حرارتی کندانسور را نشان می دهد.

    طراحی مبدل حرارتی کندانسور برج خلاء

    این پروژه دارای گزارش می باشد. جهت خرید پروژه و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، از طریق لینک زیر اقدام نمایید.


    خرید این پروژه: 400 هزار تومان

    Call Now Button